onsdag 11 april 2018

Hela havet stormar


Godkväll på er!

Tänk att man överlevde även denna dag. Redan från morgonen var mitt humör på botten. Så irriterad och arg på allting och helt utan nån orsak. Blev till och med sur då jag måsta byt blöja på Melvin imorse. Så då vet ni vilken nivå mitt humör har varit på. Dessutom hade vi inga planer för dagen så man visst ju att dagen sku bli lååång.

På tal om humör.. Jag skrev ju i senaste inlägget att vi tampas med starka känslor i huset så idag tog jag tillfället och diskuterade lite känslor med Melvin då han frågade så gulligt av mig "Mamma, är allt bra?". Vi pratade om att man ibland kan vara arg och lessen utan nån specifik orsak och att det är helt okej att ha en dålig dag ibland. Han var så med i funderingarna och det verkade som att han faktiskt tog in det jag sa till honom. En stund efter vår pratstund så föreslog jag nämligen att vi kunde gå på café och det var han ju snabb att tacka ja på. Då vi sen satt i bilen påväg till stan så utbrast han att "mamma jag är så glad att vi bestämde oss för att gå på café. Blev du oxå glad av det?".  Så jag antar han märkte att mitt humör blev bättre då vi kom oss ut lite. 


Det är nog så himla tråkigt att sitta hemma på dagarna och speciellt då det är fint väder. Men pga min näringsbrist så har jag inte mycket ork i att gå på playdate där ljudnivån är upp till tusen eller att gå ut på promenad/cykeltur eller annan aktivitet. Så café med mina småttingar på vårt favoritcafé blev lagom program för dagen.

Humöret blev också bättre ju mer dagen gick. Melvin är i en så himla gullig och häftig ålder just nu så han får mig att skratta en hel del på dagarna och han lyckades med det extra bra idag. Pricken på i:et var ju att barnen somnade redan före kl 20 så jag har hela kvällen på mig att göra absolut ingenting! Gotta love it!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar