torsdag 2 februari 2017

Sprucken hud och läkande salvor

Torsdag, på kvällen skrev jag detta:

"Jag är och känner mig så äckligt torr och rutten. Det brinner i ansiktet och armarna kan jag knappt röra. Mellan varven känns det som att jag har tusen loppor och löss som biter sönder mig och jag kliar med all min kraft för att få slut på klådan. Vilket i sin tur leder till att jag är totalt sönder kliad och ser för jävlig ut. Jag ser bara äckligheter i spegeln och ogillar mig själv vilket jag vanligtvis inte brukar göra. Och det skrämmer mig. Tänk att bara en "sjukdom" kan göra en så illa till mods."

Dagen efter skrev jag detta:

"Det är helt fantastiskt hur fort huden kan läka med rätt salvor. Eller ja, rätt och rätt. Jag använde nämligen Melvins salva som vi lagt i hans röda rumpa då han var spädis. Hur bra det sen är på sprucken och sårig hud vet jag ej. Men det viktiga är att det hjälpte. För jag höll verkligen på att bli galen! Idag då jag kollade mig i spegeln var ingenting äckligt eller hemskt. Utan det vara bara jag, Janica. Lika fin som alltid."


Jag tänkte publicera texten från i torsdags redan samma kväll.
Men har en liten känsla av att 80% av alla läsare sku ha blivit mörkrädda pga allt fult som
jag hade skrivit ner. Nu är den dock finslipad och den största delen av ondskan är raderad.
Men visst är det sjukt hur påverkad man kan bli av lite eksem och hud? 

Såå, vad har hänt? Hela förra veckan var mina armar illröda och kliiga med öppna sår. Jag sprayade kollodialt silver som en tok för att i 5 sekunder kyla ner dem. Jag åt antihistaminer mer än jag gjort tidigare och kunde inte annat än ligga i sängen. Det sög. Så otroligt mycket. Så jag vände mig till en stödgrupp jag är med i på facebook för att få tips på att läka armarna. Eller de öppna såren. Där var det då en som sa att hon använde sin dotters blöjsalva (som är ren och naturlig) och att det hade hjälpt henne väldigt fort. Så i ren desperation sprang jag till wc och hämtade Melvin blöjsalva som jag köpt av en LR återförsäljare. Jag smetade på ett tjockt lager av salvan och somnade sen gott. På morgonen då jag vaknade hade mina armar läkt!!! Kan ni fatta? Över en natt hade alla öppna sår försvunnit. Det var så fantastiskt att jag ville gråta. Den dagen orkade jag både städa, laga mat och gå på stan. Vilket jag inte hade gjort på flera veckor! 

 Här ser ni skillnaden! På bara några få dagar har mina armar blivit så mycket bättre.


En annan bra salva som jag använt i typ en vecka nu är EMS salvan. Den innehåller bl.a. kollodialt silver, ringblomma, MSM, massa vitaminer och EMU-olja. Den är mjukgörande, välgörande och ger huden en fin lyster. Den innehåller dessutom inga parabener eller konserveringsmedel, endast silver och svavel som funkar som konserveringsmedel. Så fantastisk! Rekommenderar den verkligen åt alla! Med eller utan eksem. Jag har själv beställd den från silver4health.nu och det tog ENDAST EN DAG så hade jag den i postlådan. Är så glad att jag äntligen hittat en salva som är naturlig och faktiskt funkar på min hud.

+
Dessa salvor har jag använd. Den gröna tuben är "blöjsalvan".
Och så EMS-salvan jag använder dagligen på hela kroppen.


Jag vill ännu påpeka en sak. Om ni söker en hudvårdsprodukt så var väldigt noga med vad den innehåller. Den ska faktiskt vara så naturlig som möjligt och absolut inte innehålla parabener, mineraloljor och andra konserveringsmedel. Läs igenom innehållsförteckningen och läs på om produkten innan ni köper den. På internet hittar man all info och fakta som behövs. 

1 kommentar:

  1. Oj så sköönt att läsa att du har hittat nått som hjälper dej nu.. har tänkt på dej flera ggr, hur du orkar!! Föstår dej heeelt att du int orkar vara glad å e likgiltig :/ hoppas du sko slippa de nångång, men de ska ju ta sin tid att bli "ren" från allt skiit.

    SvaraRadera