söndag 22 januari 2017

Sönder kliad



Så är man där igen då. Huden kliar, brinner och svider om vartannat. Hela veckan har varit en jävla plåga. På jobbet har jag räknat sekunder tills jag får gå hem, dra av mig kläderna och klia sönder min hud för att sen ligga och gråta över hur ont jag har. 

Vissa dagar har det varit bättre medans andra varit riktigt hemska. Försöker hitta på nått att göra hela tiden för att få tankarna bort från kliandet och visst har det hjälpt mellan varven. Har även klippt naglarna så korta att det inte finns ett enda litet hack att klia med. Antihistamin, vatten, frukt och grönsaker är min dagliga kost. Vetefan hur hälsosamt det är att leva endast på det men jag varken vill eller kan äta annat. För jag är bombsäker på att min kropp är full av gifter och att jag är helt genom rutten på insidan. Jag vet, är inne i en sjuk tankebana. För jag vet att det är bara tillfälligt som kroppen rensar ut skiten och att det förmodligen blir bättre om en två tre veckor. Men det är sååå påfrestande och tär verkligen på psyket.


 Men hej, i sex månader har jag varit utan kortison! Och största delen av den tiden har jag fått må hyfsat bra och haft en riktigt okej fin hud. Så jag kan inget annat än vara nöjd med min resa hittills. Det är såklart en lång väg kvar men man måste ju njuta av de goda stunderna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar