måndag 12 september 2016

Intensiv sommar: CHECK!


Well hello there!

Long time, no see och allt det där.
Mitt svar till varför jag inte bloggat: tidsbrist! 

Så låt oss gå rakt på sak. Huhu vilken intensiv sommar vi haft. Vi har varje månad, nästan varje kväll och helg haft program. Allt från möhippa, till stora kalas, bröllop, dop osv. Men nu äntligen har det lugnat sig. Eller för en tid i alla fall. Denna sommar har verkligen varit den bästa på länge. Det har hänt en massa roligt och skett stora förändringar i vårt liv. Så jag tänkte att jag sku göra en liten lista på hur min sommar har sett ut. Sådär helt kort och gott.

Bra saker som hänt under sommaren

Jag har blivit moster!
Min syster Sandra födde sin son Leo i juli.<3
lyckan är obeskrivlig och kan numera titulera mig som mamma OCH moster.
*smileymedhjärtögon* SÅ KUL!


Mina vänner Anne och Cemal gifte sig! 
Som jag skrev några dagar innan bröllopet så var jag ju ett nervvrak.
Jag har verkligen väntat på detta bröllop.
Har ju väntat i två år på att de ska gifta sig.
Och här väntade jag inte i onödan.
För jessos vilket underbart fantastiskt bröllop vi fick ta del av.
Hela dagen var perfekt.
Den innehöll massa kärlek, glädje och lycka.
En av de roligaste dagarna i mitt liv.


Alla fina dagar vi haft med Johnny och Melvin!
Vi har spenderat massa tid tillsammans. 
Haft grillkvällar, varit på villan, cyklat, lekt i parken.
Det har varit underbart att få vara tillsammans med mina favorit killar varje dag.

Renovering
Vi har ÄNTLIGEN renoverat Melvins rum.
Tapetserat, spacklat och målat.
Slutresultatet är vi mycket nöjda med.
Även Melvin stormtrivs i sitt rum.

 (mera om rummet senare)
 
 En weekend i Helsingfors
Jag var för första gången en hel helg utan Melvin.
Tanken var att jag sku på Weekend Festival men eftersom att 
min fasters 30 års firandet inträffade på samma helg så valde jag ju såklart henne.
Det var en super rolig helg med massa trevliga människor.
 

Turkiet resa
YES, det är sant. Jag ska till Turkiet på bröllop i slutet av september.
Och jag reser ENSAM. Utan mina favorit killar.
Fasar mest för det hur mycket jag kommer att sakna Melvin.
För han förstår ju inte var jag är och varför jag är borta.
Sju dagar är jag borta.
Men för att vara helt ärlig så är jag så jävla taggad för resan.
En vecka på stranden med mina vänner. JA TACK!

Roadtrip till Ähtäri
Hahaha!
Vi slo på stort då Johnny hadd semester och for en dag till Ähtäri Zoo.
På hemvägen for vi ett varv via Tuuri.
Trots att det regnade så hadd vi det riktig trevligt tillsammans.



Dåliga saker som hänt under sommaren

Vår älskade hund så nästan ljuset!
En morgon då vi steg upp var hon i så dåligt skick.
Hon ville bara ligga ut i rabatten och sova.
Jag fick inte komma nära henne och inte röra i henne.
Hon hade så ont så hon kunde knappt gå.
Jag så i hennes ögon att hon var rädd och att hon faktiskt led nått fruktansvärt.
I 6 timmar fick vi vänta på en tid till veterinären!
Hela den tiden låg jag ut i rabatten med henne och grät.
Jag var så olycklig då jag var säker på att det var den dagen hon sku dö.
Som tur kom vi i tid till veterinären, hon blev opererad och är frisk som en nötkärna idag.
Men den känslan vill jag aldrig mer se i henne eller känna i mitt hjärta.
Hon måste leva förevigt. <3 
(jajajaja vet hon kommer dö nån gång men inte på länge hoppas jag)

Melvins trots-eller-vad-det-nu-är-för-damp
Låter ju hemskt att säga det. Men det har faktiskt varit riktigt jävla jobbigt.
I flera veckors tid så bara skrek, slo, knep,rev, bet och sparka han oss.
Det var ingen skillnad vad vi gjorde så var allting bara skit skit skit skit enligt Melvin.
Det har SOM TUR lugnat sig rejält. 

 
Nya hushållsmaskiner
Sorgligt men sant. Vi har sedan maj tills augusti köpt ny diskmaskin, spis och tvättmaskin.
Allting bara kollapsade på en och samma gång.
Inte onödigt att ha men fan va det var surt att lägga ut en massa pengar på såna saker.

Nya däck
Såklart fick vi oxå punktering på bildäcken.... Snacka om att ha otur.
Blev inte många hundralappar att kosta but still., Surt att lägga pengar på sånt.


Intensivt har det minsann varit. Både fysiskt och psykiskt. Men som tur är det mest bra saker som hänt. Om fem år då vi tänker tillbaka till denna sommar så kommer vi att fyllas med glädje och kärlek. SÅ bra har det varit. Kan igen en gång konstatera att jag är lyckligt lottad som har det så bra ställt med allt. Nu är jag dock väldigt redo för en lugn höst. Eller tja.. Lugn tills jag far en vecka till Turklandia. Gaah, sååå kul det ska bli! Jaja, he får va bra såstee. Hörs snart igen! LOVAR

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar