tisdag 7 juni 2016

Run bitch, run!


Ikväll har jag varit på Nice Run.
Sprungit Nice Run? Eller hur jag ska uttrycka mig.

 Vi har en springas grupp på facebook som Carro har startat för typ ett år sen. Man fick 'anmäla' sig till gruppen via hennes blogg så lag hon till en på facebook och med i gruppen. Och så får man då där i gruppen efterlysa jogging/springas sällskap åt sig. En riktigt bra och rolig idé. Själv har jag inte varit värst aktiv där hehe. Men två gånger har jag i alla fall varit med och sprungit.

Nå, hur som. Nu i våren skicka Betti om någon är intresserad av Nice Run och att vi i såna fall sku kunna slänga ihop ett lag. Och jovisst fanns det intresse. Vi var ett lag på 6 stycken.

 
Loppet var 5km och jag joggade igenom hela. Måst säg att jag är mycket stolt över mig själv som orkade så bra. Tiden var helt ok bra med tanke på en trög start och att jag inte tänkte desto mer på hur hårt eller sakta jag joggade. De sista 100 metrarna var nog hemska men drog värsta slutspurten och kan inte vara nöjdare med slutet.
Efteråt nalkades det picknick vilket var väldigt välbehövligt då jag inte ätit nått sen lunchen. Det var mest bulla och muffins i picknick baggen men vem klagar nu på det hehe?


Vi satt en bra stund där på gräset och åt och pratade om det ena och det andra. Tjejerna, förutom Betti, har jag inte träffat tidigare men de var alla väldigt trevliga och lätta att komma underfund med. Jag hoppas verkligen vi i framtiden kommer att springa mera tillsammans och kanske till och med delta i flera lopp. 


Tack för en trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar