söndag 29 maj 2016

Morsvila vid sjön

Igår var det en fantastisk dag!

Jag var sååå otroligt trött på att bara gå på där hemma dag ut och dag in.
 Att bara göra samma sak hela tiden, se samma miljö och hänga runt samma saker.
Jag var så stressad och irriterad och behövde verkligen nått annat än vardagen.
Så då Johnny sa att jag sku hitta på nått att göra i helgen visste jag exakt vart jag sku åka.

Jag packade väskan, hoppade i bilen och styrde kosan mot Evijärvi och min fina vän JaanaHenne har jag känt i typ 5 år och vi blev vänner via vår f.d arbetsplats. Jag träffar henne typ aldrig och vi pratar väldigt sällan. Men när vi väl sen träffas så är det som igår. Nej, det är bekvämare än så. Det är som att vi sku höra till samma familj. Jag är alltid 'som hemma' i hennes sällskap. hur som, nu i våren har hon och hennes kille tagit över ett camping område där i Evijärvi och hon spenderar största delen av hennes tid där så vi bestämde oss för att vara där hela lördagen.


  Stället var verkligen underbart och det fina vädret gjorde det bara bättre. Där gick jag längs stranden och andades in den friska sjöluften, satt på terassen och solade, drack varmt kaffe och åt varm mat, hjälpte till där i caféet på området och helt enkelt bara gjorde det som föll mig i smaken just då. Senare mot kvällen nalkades det karaokekväll och området fylldes med folk. Fick då agera bartender och plockare men det var heller inte mig emot. Kvällen slutade väldigt sent så jag beslöt mig för att lämna där över natten istället för att köra hem då jag var helt trött och sliten.


Bara av denna korta vistelsen fick jag bort största delen av stressen och irritationen. Min själ fick ordentligt med kärlek och omtanke så jag glömde bort hemmet för stunden. Och kan säga att det var så otroligt skönt. Jag har inte känt mig så avslappnad på flera år som jag gjorde igår. Jag är glad och tacksam över att ha en sambo som är okej med att jag åker iväg då det behövs. Och jag är verkligen glad över att ha en så fin vän som tar emot mig varje gång jag behöver henne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar