fredag 10 juni 2016

En kaos vecka med bara roligheter i framtiden


Äntligen har allt det roliga som ska hända i sommar tagit över.
Det är så sjukt mycket kul som komma skall att kan knappt hålla mig i byxorna.
Jag vill typ bara springa runt naken och gråta av glädje.

Fast veckan som gått har faktiskt varit sjukt jobbig. Det har varit det ena och det andra och flesta dagar har slutat med tårar. Men jag tror ju såklart att det kommer nått bra ut av allt det jag kämpat med. För det brukar ju vara så, efter regn kommer sol.
Lite roligt har vi ändå hunnit med oxå denna vecka. För igår fick jag slå mig ner vid ett färdig dukat brunch bord i sällskap av två underbara vänner och min lilla Melvin. Det blev en 3 timmar lång brunch och mycket hann vi prata om under den tiden.


 Jag har oxå haft mitt första 'tystnad i ett hus med barn är inte bra'-moment. Innan vi sku iväg på brunchen så satt jag i köket och gick igenom mina räkningar och annat. Jag hörde hur Melvin pysslade på med sina leksaker och jag var nöjd att han just då kuna underhålla sig själv utan problem. Efter några minuter blev det tyst och nån minut senare bara måsta jag gå och kolla vad som pågick. Precis som jag tänkte så var det fuffens på gång. Där satt han ack så nöjd på golvet och åt ur solkräms tuben. Det bästa var nog ändå då jag sa 'Meeeeelvin, va har du gjoort?' och Melvin bara brast i det största och gulligaste leendet nånsin. Kuna inget annat än ta upp honom i famnen och pussa på honom tusen gånger. Min lilla knasboll!

Btw, jag kommer ihåg att jag en gång läste i Janinas blogg att varje gång det blir tyst i ett hus med barn ska man alltid ta med sig i kameran. O vem vet nu sånt bättre än en mamma till tre tuffa tjejer? ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar