onsdag 23 mars 2016

Så känns det att vara en mamma

 Nu sitter jag här och gråter. Igen.
Det känns som att det är det enda jag kan just nu.
Men idag gråter jag av lycka och glädje.

Scrollade igenom mina bilder på facebook. Igen.
Och emot mig kom dessa två uppdateringar.


Jag blir så varm inombords.
Det är som att dessa uppdateringar tar mig tillbaka i tiden.
Tillbaka dit till förlossningssalen och familjerummet.
Tillbaka till alla de där känslorna som är uppe på ytan mitt i födandet.
De där känslorna som inte går att beskriva.

Det var så spännande.
Jag sku bli en mamma och jag visste av det.
Men ändå visste jag inte alls hur det sku kännas att bli det.

Jag hade ingen aning om vad som komma skall då jag fick min son upp på bröstet.
Jag visste heller inte att jag sku få oändligt mycket kärlek och lycka av en så liten varelse.

Men här står jag idag.
Nästan ett år senare.
Fullt medveten om vad det innebär att vara mamma.

Det är uppförsbackar och nedförsbackar.
Det är gnäll, gråt och skrik.
Som sen slätas över med världens gulligaste skratt och leenden.
Det är stunder då jag sitter och gråter förtvivlat och inte vet vart jag ska ta vägen.
Men en kort stund senare springer jag runt bland rosa moln och känner mig som den lyckligaste unicornen i hela universum.

Att vara en mamma är att ha en kärlek,
som övervinner allt annat på denna jord.

Och det att jag får vara en mamma,
är nog det bästa jag någonsin kan bli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar