tisdag 16 februari 2016

PMS och nattmat


Fy fan vilken PMS jag har idag. Så jäkla irriterad och arg på allt och alla. Sku helst av allt ta mitt pick och pack och dra till en öde ö!

Jag tror att min irritation mest beror på det att Melvin vaknar (oftast) två gånger per natt och vill äta. Nästan hela sommaren och hösten sov Melvin hela natten och åt först 6-7 på morgonen och somna om sen. Vilket ju är helt logiskt med tanke på att han somnat kl 20 på kvällen. Men sen mitt i allt var det som att det vände sig totalt och nu vill han äta kl 2 och 5-6 tiden.

Vi ger såklart mat åt Melvin då han vaknar på natten eftersom att han skriker helt hysteriskt och enda trösten är en flaska med mjölk. Vi har ju provat med att ge endast vatten ifall att det bara är flaskan som han vill ha men så är inte fallet.

Pricken på iiet är ju det att jag har jätte svårt att somna om efter att jag varit upp och matat Melvin så ibland är mina nätter jätte korta. Och inatt var en sån natt.


Dessutom tyckt Melvin att det passade perfekt att vara riktigt gnällig och trotsig hela morgonen. Han åt bland annat stenar från mina skor, en halv sida från en tidning, vägrade äta frukost och drog ut precis allting ur våra köksskåp. Som tur somnade han i vagnen så jag kan få dricka mitt kaffe ifred.

Senare ska jag oxå få föra honom till hans mommo. Hon har vinterledigt så vi bestämde igår att hon sku umgås med honom idag. Vilket ju inte kom mer passande.

Oj oj detta liv som förälder!
Men ack så underbart trots allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar