torsdag 10 december 2015

Julkort och andra fina bilder


I början av veckan framkallade jag 299 bilder. Och idag damp paketet ner i postlådan!! Tänk vad snabbt det gick. Så ikväll har jag suttit och sorterat bilder och plockat i olika högar som sen ska ges vidare till mommo, fammo, vänner osv. Huhu, tröttsamt värre. Men oj så glad jag blev av alla fina foton. Och framförallt glad över att jag fotar så mycket som jag gör. Fast jag bara har en telefonkamera att fota med. Men bättre än inget alls. Ser så framemot att få dela ut bilderna till nära och kära.



Bland alla kort jag framkallade fanns oxå årets julkort. Eller rättare sagt, första julkortet jag nånsin kommer att skicka iväg. Har inte haft nån lust att skicka en selfie på mig själv de tidigare åren eller orkat skriva ner "god jul" på 47 kort och sen slicka fast ett frimärke på det. Nej, mycket roligare med en söt liten bebis på bild.
Måst säg att jag är ganska jäkla stolt över mig själv att jag fick till julkortet. För jag har fotat det själv, redigerat bilden själv och designat kortet själv på datorn. För första gången. Och så skit på sånt som jag är så är jag faktiskt riktigt nöjd med slutresultatet. Det kommer ni inte få se nu men nån gång får ni nog. Kanske på julafton. Ni kan istället få se några andra bilder. Oredigerade men ack så gulliga.



Haha det tog mig nästan 100 bilder innan jag märkte att jag hadd lagt fel tomteluva åt Melvin. 
Jag funderade nog länge att "HUR kan luvan vara SÅ stor då den såldes på bebisavdelningen?" 
ehehehe. Var visst lite trött den dagen...






Han var glad och nöjd mest hela tiden.
Men efter typ 15 minuter vila han int sitt still så då fick vi avsluta.
Jag fick i alla fall en super bild som passade utmärkt som julkort.
Så det blir nog ett julkort nästa år oxå

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar