torsdag 5 november 2015

Vilken lättnad


HEJ VET NI VAD?

Nå hu sku ni före jag har sagt nå.. 
Minns ni att jag skrev att Melvin int hadd öka i vikt då vi va på 6 månaders kontroll? (här) 
Så fast man egentligen inte behöver gå på en kontroll igen före 8 månader fick vi ju i alla fall
boka en kort kontroll för att väga och mäta honom. Bara för att se så att han inte får för lite näring.
Vilket vi nog inte misstänkte heller men ni vet, för att vara på säkra sidan.
 
Och idag hadd vi då den kontrollen. Lite små nervös var jag förstås.
Fast hon på rådgivningen nog sa att det inte är nått att oroa sig för eftersom att
han hadd växt nästan 3cm på längden sist, vilket i sin tur betyder att han får tillräckligt med näring.
Som en mamma blev jag ju ändå lite fundersam.
Nå vi mätte honom först och ytterligare 1cm har han växt. Vår lilla flaggstång <3
Sen la jag ner honom på vågen och till min lättnade hadd Melvin gått upp 

 
Så nu vet jag ju att han får tillräckligt med näring och han ligger jämnt på kurvan.
Jag är givetvis nöjd med dagens kontroll och oxå lite lättad.
Det är nog fan inte lätt att veta om jag ger för lite eller för mycket mat åt honom.
Eller ja, sådär överlag är det inte lätt att veta nånting med första barnet.
Men jag får ju testa mig fram och jag lär ju mig med tiden.
Nu är i alla fall den här saken biff och vi kan fortsätta vräka i oss mat.
Melvin gillar detta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar