måndag 23 november 2015

Babysim


Hej hej hej hej hej hej!

Det börjar va en stund sen. Men som nog alla vet har Galan ägd rum i helgen och
såklart har det varit massa förberedelser, själva Galan och återhämtning i helgen.
Kommer att slänga upp ett inlägg om Galan senare idag. 


Igår började vi med babysim. Hehehe bättre sent än aldrig. Eller det finns väll egentligen ingen "rätt" ålder att börja i men det är lättare att börja då bebisen inte rör sig så mycket och vill dricka upp hela bassängen. Som Melvin på snart 8 månader vila. Han konstaterade nog snabbt att det inte var så gott. 

Nå hur som helst, anledningen till att vi inte börjat tidigare är min atopiska hud. Känns inte riktigt passande att simma i en allmän bassäng då huden är torr, irriterad, röd och sönder på vissa ställen. Nu är min hud dock bra så vi passade på. Och riktigt bra gick det. Melvin älskade vattnet och bara njöt av att få åka runt i bassängen. Avklädning och påklädning gick super smidigt så vi slapp massa stress och prackeri. Till min förvåning så blev inte min hud torr och jag slapp att klia en massa. Så vi ska absolut fortsätta. Eller i alla fall prova några gånger till.


2 kommentarer:

  1. Hej. Jag undrar om ljusbehandlingen har hjälpt mot din atopiska hud? Har själv också atopisk hud därför undar jag om det sku vara någo jag borde testa :) Jag är nu gravid i vecka 29 så jag undrar följande:
    Vad använde du för salvor när du var gravid? Blev din hud bättre eller sämre under graviditeten? Har du någo bra tips på salvor man kan använda under graviditeten? :)
    Ha en bra dag! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Tack för din fråga! Kommer att svara på den i ett inlägg inom kort! :)
      Kram

      Radera