torsdag 3 september 2015

Lite besviken, lite road

Alltså Paradise Hotel.. Vet inte riktigt vad jag ska tycka om det programmet egentligen! Vet inte om det blivit värre säsong för säsong eller om min hjärna har vänd sig och jag ändrat åsikt om programmet?

Första avsnittet har jag nog bara ett ord för; kränkande! Att tjejerna ska sitta där och ge poäng åt killarna för att sen se vem som fick mest och vem som fick minst poäng. Fy fan! Hörde bara hur deras självförtroende föll rakt ner i golvet.

Nå andra avsnittet då.. Fyra stycken som får bestämma vilka 3 som inte ska få va med på fest och som riskeras åka ut. Och att dessutom sen tvinga en person att skicka hem en av dessa tre.

Och tredje avsnittet, herregud alltså. Att de bara sitter och manipulerar varandra strax innan parceremonin att "stå med honom" eller "ställ dig med honom" och så lovar det att göra exakt så men håller sig i slut ändan inte till planen utan gör som någon annan vill i stället.. Är det roligt att vara runt folk som bara manipulerar och ljuger för varandra? Nej bara elakheter i det där programmet.


Men samtidigt är det ju så jäkla underhållande att se på de där stackars människorna som är dumma nog att vara med i programmet. Och hur de låter sig manipuleras och utnyttjas av varandra.
Visst, det är spännande och roligt att se vilka teman de har, hur de utvecklat programmet sen senaste säsong och vilka som är med. Men egentligen är det bara skit och känner att jag inte är lika besatt av programmet nu som tidigare. Helt ok tidsfördriv men mjaa.. That's it!


Tack gode gud att jag inte sökte med till programmet! (läs om det här)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar