torsdag 25 juni 2015

Mina hem part 2

Jag lovade ju att berätta var jag bott och nu tänkte jag berätta om plats nummer 2. (part 1)

2011 i juni packade jag väskan och styrde kosan mot Magaluf som ligger på Mallorca.
För den som inte vet är Magaluf medelhavets partyö nummer 1 och där finns turister mest från England men oxå mycket från Skandinavien. Nå, varför for jag till Mallis? Jo, jag sku gå bartenderutbildning som Barskolan Academy håller där. Utbildningen varade i 3 veckor.

Då du bokar in dig på Barskolan Academy så betalar du för kursen, flairkurs, hotell och flyg. Och Barskolan ordnar allting till dig. Mitt flyg for från Stockholm Arlanda så endast biljetten dit behövde jag ordna själv. På Arlanda mötte jag upp med några andra som oxå sku gå utbildningen och sen flög vi tillsammans till Palma.
Då vi väl landade i Palma var klockan 22.30 och vi var alla dötrötta. Men vi sku, efter att vi dumpat väskorna på hotellet, vidare till Grabbarna Grus Beach Club för en välkomstdrink.
På vägen till hotellet pratade vi om att endast gå dit för drinken och sen tillbaka till hotellet för att samla krafter in för första dagen i skolan. Men oj så fel vi hade.

Vårt hotell låg MITT på BARGATAN i Magaluf och redan då vi hoppade av bussen var feelisen overloaded och vi visste att this is gonna be one hell of a night.  

För när man väl kommer till Magaluf så känns det som att man stiger in i en liten happy-bubbla var ingen sömn existerar och man plötsligt har en massa energi till att festa natten lång.
Det spelades musik från flera olika ställen, massa discolights lyste lite här som var och folk var happy. Vi festade hela natten och sen kickade vi igång utbildningen.

Varje skoldag bestod av 3 timmar teori och 3 timmar praktisk övning i baren. Vi lärde oss 100 internationella drinkar, att freepoura och flairing.
Efter skoldagen var vi på stranden, åt på restaurang eller hittade på annat skoja. Och varje kväll var vi och festade till sent på nätterna. (i denna dag fattar jag inte hur vi orkade, men som sagt, happy bubbla)

De sista dagarna hade vi massa olika prov på allt vi hade lärt oss. Då la vi festandet på hyllan och pluggade flera kvällar. Vi övade och läste. Provdagarna var väldigt långa men ack så bra det kändes när man väl hade betyget i handen.

När vi sen inledde sista dagen på Mallis så kunde vi alla konstatera att "fan, hit kommer vi att komma tillbaka," Vilket nästan alla av oss gjorde. Inte kanske den sommaren men senast sommaren efter.

Vi var en grupp på 50 pers men tänker inte ladda upp alla 200 bilder jag har.
Men här är de personer jag umgicks mest med. 

Så Barskolan fick mig att åka tillbaka sommaren 2012 för att säsongsjobba. (återkommer)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar