fredag 26 juni 2015

Kanske det hjälper?

TUSEN TACK för era tips angående babyvakt! ❤️
jag tror vi har bestämd oss för vilken vi ska köpa! :)

---------------

Nu har jag i en vecka ätit rent och vegetariskt och vet ni vad? Jag tror det hjälper. För i forumet skrevs det att då alla dåliga ämnen går ur kroppen så blommar huden oftast ut. Vilket min hud har gjort riktigt ordentligt. Det är ju förstås jätte bra men fan vad det kliar och svider. Det känns som att då jag rör mig, faller huden av. Så torr och äcklig är den. Men tänker stå ut! För jag vill slippa allt skit jag har i kroppen och sen börja med en ren och hälsosam kost så att min hud ska hållas bra.




Men annars så tycker jag det är helt okej med vegetariskt. Enda som är jobbigt är att det oftast är mera förberedelser för matlagningen än om man sku t.ex. laga makaronilåda. För bönor och ärter ska sköljas och torkas och mosa och mixa, frukt och grönsaker ska skalas och skäras och vette fan. Dessutom då man lagar allt från grunden så tar det ju extra tid. Och med en bebis hemma som tar upp 90% av tiden så är det jobbigt. Men blir nog bättre då jag kommer in i det här ordentligt och lär mig vegetariska maträtter utantill. 


Potatisgratäng med purjolök och morot är en favorit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar