torsdag 26 mars 2015

Gravidmage


Några bilder på hur min mage har växt och utvecklats.
Otroligt att kroppen gör allt detta helt automatiskt!
Nog är vi kvinnor fantastiska, eller hur?



I vecka 14-15 började min extrema trötthet och illamående avta.
I vecka 17 började jag känna av ordentliga sparkar. Tidigare hadd
jag känd endast små puffar och lite "gung i magen".
I vecka 20 fick vi veta att vi väntar en kille och att hans utveckling 
var fin. Nu började oxå kännas mera verkligt. För det var han där
i magen. Dessutom började mina sammandragningar och jag fick förbud
av att INTE städa eller jobba. Till en början gjorde jag det men till sist
 fick jag faktiskt bara ge mig och lyda läkaren.
I vecka 24 tog han helt av med att röra på sig där inne i magen. Det var
allt från kullerbyttor och sparkar till små mysiga puffar.



När jag passerade 30-strecket så blev allting bara jobbigt. Nu var magen
högt uppe och jag hadd tungt att andas HELATIDEN. Flåsade och suckade.
Märkte att bebisen började ha trångt i magen och det gjorde mest ont när han
rörde på sig.
Ryggen började ta skada av alla extra kilona så jag fick ligga på soffan nästan
3 veckor innan det blev bra.
I vecka 35 började förvärkarna och sammandragningarna blev starkare och
började göra ont.
I vecka 36 var jag sista gången på ultraljud. Där blev det konstaterat att jag
öppnats en 1cm och att det fanns endast lite kanal kvar. Bebisen hadd sjunkit
och fäst sig vilket är bra. Han hadd oxå väldigt fina hjärtljud och var frisk
som en nötkärna. Vi är endast glada och tacksamma.

Imorgon går jag in i vecka 38 och vi lever i väntans tider.
Hoppas han hittar ut snart.

2 kommentarer:

  1. Hitta din blogg via carros, och förstod att det är du som är "preggojanica" som du kallat dig på carros och elisabeths blogg, då blev jag glad för du har alltid så roliga kommentarer och då måst din blogg också vara bra :D Jag ser att du har mycket tatueringar, är själv halv full ;) (med tatueringar alltså!) Om du har lust kan du ju laga ett inlägg om dina tatueringar? Hittills är min favorit den du har på benet, så fin!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för den och roligt du har hittat hit! :) älskar tatueringar och kan absolut skriva ett inlägg om det!

      Radera