torsdag 3 maj 2018

Mental coaching

Igår träffade jag en mental coach. Han ska hjälpa mig med två saker; att hantera stress och att hitta motivation i vardagen. Iom min depression är dessa två saker nånting jag inte alls kan hantera och det gör min vardag så otroligt tung. Alla dagar är ju inte dåliga dagar men tyvärr är de flera än de bra. Så tillsammans med Rolli Snellman ska vi göra en förändring.





Så, hur var första mötet då? Det var så otroligt intressant! Och så otroligt logiskt när han ritade och förklarade hur vi människor funkar i det mentala. Jag kände på en gång att jag har fokuserat på helt fel saker och att mina mål för att komma ur detta har varit helt fel. Jag har helt enkelt velat ändra på helt fel saker.

Men vad gjorde vi egentligen? Nå, först så pratade vi lite om mig och vem jag är så att han sku få ett litet grepp om mig. Sen höll han en liten ”föreläsning” åt mig om de fysiska och mentala reaktionerna vi människor har. Efteråt berättade han hur vi skulle jobba med mig och vad det är som vi ska ändra på. I slutet av mötet gjorde vi andnings- och avslappningsövningar och jag fick ett litet träningsprogram som jag ska följa nu varje dag tills vi träffas nästa gång. 

Själva mötet tog nästan två timmar men det gick verkligen i ett huj. Det var verkligen såå intressant och redan nu öppnade han många tankar i mig och jag kan se vissa saker i ett annat perspektiv. Men jag sku nog inte ha klarat av nå mycket mer än så för det var otroligt energikrävande. Speciellt efter övningarna vi gjorde så kände jag mig så dåsig och lite illamående så jag ville direkt i sängen. Har inte varit i så avslappnat läge på vem vet när senast och det var så otroligt mycket känslor som kom upp så det tog hårt på. 

Jag känner att jag har hittat det som behövs för att jag ska bli frisk. Det kommer att ta sin tid och jag kommer att gå fram ett steg och sen ramla två steg tillbaka. Men jag måste bara tillåta mig att göra det. För det finns ingen quick fix till sånthär. Jag var superglad igårkväll men ligger på botten idag. Är på så pissigt och hemskt humör men jag var beredd på att det sku bli såhär. 

Nå, jag har ju i alla fall påbörjat min healing och endast det är ett så stort steg. Och jag vill ju verkligen detta! Jag vill det så mycket att till och med andra märker hur mycket jag vill det. He blir noo så braa så!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar