tisdag 9 januari 2018

Nått jag inte kan sätta fingret på


Det är nånting så speciellt med denna bebisbubbla. Den känns så verkligt och jag kan se allting så klart jämfört med hur det var efter Melvins födsel. Samtidigt som det känns som att jag är i en dimma och bara svävar fram. Ibland på rosa moln och ibland på gråa moln som brister när som helst. Nån dag kan jag va så gråtig av lycka medans jag nästa är så frustrerad och nere att jag bara vill fly från familjelivet.


Jag tror en del av min frustration beror på amningen. Amningen fungerar super och har varken haft såriga bröstvårtor eller mjölkstockning men djiises vad det tar tid och energi av en. Jag kan sitta och amma i 30-60 minuter och vara helt tom och med en sovande Iselin i famnen. Men så vaknar hon igen efter 10 minuter och så är det samma sak igen. Och ja, jag visste att det kommer att bli så den första tiden men man fattar nog inte helt 100% hur mycket tid det FAKTISKT kräver av en. Glömmer jag dessutom bort att äta en måltid eller dricka vatten så är jag helt slutkörd efter en längre amningsstund.

En annan sak jag är frustrerad över är att jag inte riktigt kan placera mina känslor angående förlossningen. I sin helhet gick det ju bra och jag är till en viss del mycket stolt över mig själv. Men sen är det nått som gnager i mig som jag inte riktigt kan sätta fingret på. Kanske det att det blev så annorlunda än med Melvin? Eller att det gick så snabbt? Eller för att det känsta som en stor jävla lättnad över att graviditeten ÄNTLIGEN var över och att jag i samband med det sköljdes över av en känslostorm? Den som lever får se. Jag bearbetar ännu den delen.


 Men i sin helhet går allting så bra!
Mycket bättre än jag kunnat föreställa mig.
Vi njuter och tar en dag i taget.

2 kommentarer:

  1. Grattis till er tös! Tänkte bara tipsa om amningen, kanske hon inte är hungrig om hon vaknar pånytt direkt utan det kan ju hända att hon söker närhet. Med vår tvåa (då man helt enkelt inte har tid eller möjlighet att sitta i soffan hela dagen), så lade jag hen i sjalen/selen efter amning så sov hen i den nån timme innan nästa amning (annars skulle jag också ha suttit och ammat dagarna i ända) 😊 på det viset fick jag tid med vår förstfödde också och babyn var nöjd då han fick vara nära

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket och tack för tipset! 😊 beställde faktiskt en bärsele med babyinlägg som faktiskt kom i posten idag ;) den funkar toppen och kvällen har varit mycket lättare då jag har haft fria händer :)

      Radera