torsdag 19 oktober 2017

Torsdags tankar


- Det har varit mycket den senaste tiden med det ena och det andra. Jag har känt mig lite nere och varit väldigt svår tröstad. Vet att mycket av min nedstämdhet beror på graviditeten och att jag är i så dåligt skick men det är ju inget jag kan påverka just nu.

- Vi har äntligen funnit en balans i hur vi ska hantera Melvin och hans olika faser han går igenom just nu.Vi har oxå blivit bättre på att läsa av honom och att bekräfta hans känslor vilket i sin tur gör att han lugnat sig rejält. Så denna gång var det nog vi föräldrar som fick ta oss en titt i spegeln.

Foto: Josefin Westin

- Blev överraskad (dock en dag för tidigt i misstag hehe) av min bästis som bor i Umeå att hon är påväg till Finland och ska vara här över helgen. Tanken var att hon bara sku dyka upp bakom dörren och överraska mig men hon skickade en bild från båten åt mig i misstag så hon var lite bitter hehe. Men huvudsaken är att jag kommer att få träffa henne och man kan ju nog säga att hon kommer verkligen hem rätt tidpunkt. 

- Skröt här om kvällen över hur jäkla bra min hud blivit och såklart får mina armar nå värre fel så har kliat sönder dem nu två nätter i rad. Man ba KIIITOOSS. Som tur är det bara armarna.

- Jag och Melvin har haft en superbra dag idag. Vi har lekt med vännerna, läst böcker, byggt pussel, vilat och gosat en massa. Dessutom har vi klarat av hela dagen utan skrik och bråk. IGEN. Börjar bli rätt bra på detta hehe.

Foto: Betti

- Min nya craving är att tugga is, omogna päron, morötter och allt annat som ger massa tuggmotstånd. Jag har säkert slukat i mig 60-70 större isbitar de senast två dagarna. Morötterna undrar jag om man kan överdosera  då man är gravid? Med tanke på all A-vitamin man får i sig. Nå, det visar ju sig vid förlossningen ifall jag föder ut en helt orangefärgad bebis.

- Nu måste jag avsluta skrivandet för blev allt för sugen på isbitar. Dessutom ska jag kolla dagens avsnitt av Salatut Elämät (slutade såååå spännande igår) och sa jag att jag behöver is typ NU?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar