torsdag 25 maj 2017

Ryktet stämmer!

Jag vet det är många som har anat, funderat, gissat och snokat sig fram till sanningen. För att de bara MÅSTE få veta. Det har tydligen varit så uppenbart.

Men det är inte konstigt att det varit uppenbart att nånting är på gång. För ingenting har varit normalt sen påsken. Och det kommer heller inte ändras till det samma vanliga mera. 

Jag har många kvällar suttit och luftat mina tankar här i bloggen och tänkt att "ikväll publicerar jag detta" men endå kommit fram till att "nej, idag är inte den dagen". 

Men idag vill jag dela med mig av allting. Det är nämligen så att jag mår inte alls bra. Fysiskt. Det är riktigt rent utsagt åt helvete dåligt. Dessutom lider jag av näringsbrist för tillfället och går både på vätskeersättning och extra vitaminer.  Not so fun kan jag säga. Men vad är det som orsakar allt detta då? Nå, gissa tre gånger..


Yes, här ser ni en mycket glad blivande storebror. Hans nya titel träder i kraft i December. Två dagar innan jul. Och hur vet vi det? Nå, den här resan till att bli gravid har inte varit den lättaste. Och när jag väl blev det så blödde jag en hel del och trodde att jag fått missfall. IGEN. Som tur hade jag fel denna gång för på ett tidigt UL visade skärmen en liten böna med ett tickande hjärta och jag var då i vecka 6+4.

Idag går det verkligen inte att ta miste om att jag är gravid. Mitt illamående sitter i lika starkt, jeansen krymper och tröttheten visar sig mera än vanligt. Jag får ta massa hjälp av min mamma och svärmor och Johnny hamnar tyvärr att göra det mesta här hemma. Men hej, 10 veckor down. Hoppeligen inte så många veckor kvar av detta hemska illamående.


Magabörjani i vecka 10! (9+6)

7 kommentarer:

  1. Åååh GRATTIS!! Så glad för er skull! Och ärligt också avundsjuk. Vi väntar också på dagen glädjebeskedet kommer.. Två misslyckade början har vi i ryggsäcken. Vi hoppas och hoppas! Mest för vår dotters skull.
    Men som sagt; såå glad för er skull! Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du! <3
      Jaa, men vet exakt hur du känner dig. Blev oxå lite avundsjuk på andra som var gravida då man själv hade lite svårt att bli det. :( hoppas det blir eran tur snart! Ska hålla mina tummar för er! :) KRAM till dig!!

      Radera
    2. Tack Janica <3 hoppas du får må bättre resten av preggerstiden! :)
      Måste ännu fråga hur du kände dig riktigt i början? Hade du graviditetskänningar före ni visste säkert? :D... Letar ju tecken för fullt här jag! :D

      Radera
    3. Jag började misstänka graviditet av att jag kissade såå ofta! Och så blev jag aldrig mätt hur mycket jag än åt :D på nått sätt hade jag oxå en känsla i kroppen av att NU är jag gravid. Den känslan var så äkta så jag visste att jag inte inbillade mig :)

      Radera
  2. Stort Grattis och lycka till.

    SvaraRadera