fredag 10 mars 2017

En liten spontanare

Alla som känner mig vet att då jag fått nått för mig så ska det ske på en gång. Helst igår redan. Så i onsdags då jag pratade med min bästis som flyttat till andra sidan potten så kom jag på att 'Hej jag kommer dit i helgen'. Och bara sådär hadd jag beställd biljetter och packat väskan.

I skrivande stund sitter jag på båten, mitt emellan Vasa och Umeå. Och det är så skönt att vara ensam. Eller såklart med andra resenärer men alltså ensam utan familjen. För det har jag inte varit sen jag var i Turkiet i september. Inte ens en dag ensam hemma har jag varit. Jag har inte ens tänkt på att ta mig lite egentid. Tanken med denna resa var heller inte att få egentid utan mer för att saknaden efter Janna är enormt stor. Så att få va ensam och bara vara nu här på båten är ett stort pluss. 

Trots att det är skönt att vara ensam så är jag lite orolig för hur jag ska klara av att vara utan Melvin i tre dagar. Har haft sån separationsångest den senaste tiden. Att va ifrån både Johnny och Melvin. Dessutom har jag varit riktigt mamis så har nästan varje dag hängt hos mamma. Tror dock det beror på att jag är så sönder stressad och trött.

Nej, kan ju bara konstatera att denna resa kommer ganska lägligt. Bara jag kommer mig över till Sverige och får träffa Janna så glöms väl allt som heter stress, separationsångest och hem. Och hoppeligen kan jag koppla av riktigt ordentligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar