tisdag 3 januari 2017

"Jag snackar kaos i mitt liv"

Senaste jag skrev nått i bloggen var jag glad och nöjd. Jag hade precis kommit hem från Turkiet och dessutom fått besked om att jag är en av Cubus nya arbetare. Wohoo, life is great!

Sjuttonde oktober var min första dag på nya jobbet och framför oss sku vi ha sex arbetsdagar som sku vara från 8-20. Långa dagar men jag var verkligen taggad! Mina mål för det nya jobbet var att verkligen ge järnet och suga åt mig all viktig information och kunskap.

En hel dag hann jag vara på jobbet innan jag stötte på problem. Dock inte jobbrelaterat men nånting som sku suga musten ur mig och ta min koncentration från jobbet totalt. Vi fick nämligen veta att vi hade mögel i huset och att vi gärna ska flytta så fort som möjligt eftersom att det är en hälsorisk för allergiker. Man ba KIIITTOOOSS!!

Så jag började leta nytt boende samtidigt som jag var med och byggde upp en helt ny butik. Vilket inte egentligen gick ihop men eftersom att vi har en fantastisk chef som vill vårt bästa så fick jag ta några extra telefonpauser så jag kunde ringa på olika lediga boenden. Det var ju heller inte det lättaste eftersom att vi hade vår krav med tanke på att vi har barn och hund. Sku det vara endast jag och Johnny sku vi ju ha kunnat bo i vilken jävla håla som helst. Så jag ringde, mailade, sms:ade, kollade runt i mina kompiskretsar och var in till olika fastighetsmäklare men helt utan resultat. Men så hittade mamma en annons om ett nyrenoverat egnahemshus i Bennäs som är till uthyrning. Jag tvekade inte en sekund (trots att det var i Bennäs) utan kontaktade hyresvärden på en gång. Några dagar senare fick vi fa och se på huset och vi blev stormförtjusta i det. Både jag och Johnny.

I det här laget hade jag jobbat fyra långa dagar, skaffat nytt boende åt oss och börjat packa. Framför mig hade jag nu en lång arbetsdag, två dagar ledig att packa, öppning av butiken och en flytt. Det flöt på helt bra med öppningen och så. Jag försökte fokusera på jobbet och faktiskt ge järnet.

Vi öppnade butiken och jobbet östes över oss. Vi hade massa att göra, mycket folk att betjäna och allting var nytt för oss. Såklart var jag lite små stressad. Dessutom hade vi ett helt flyttlass att tömma i Bennäs och en lillkille som mer eller mindre tagit stryk av all stress och oro som pågått i en par veckor. Jag snackar kaos i mitt liv.

Då det äntligen lugnade sig lite med stressen och vi fick det mesta på plats i vårt hem så tänkte jag att "aah nu kan inget skita sig". Där hade jag fel!

Min bästa vän kom hem från Stockholm så vi planerade såklart in en riktigt äkta tjejkväll. Det var smink, skumppa, mat, vin och ståhej! Dock slutade min kväll på akuten med ett klämd finger, en lös nagel och 1,5 veckas sjukskrivning. Jag grät blod. LOVAR! Och när man tror att NU blir det nog inte värre så drabbas jag av influensa. 39 graders feber i 8 dagar och 6 av dessa dagar ensam med Melvin. ORKAR INTE var ända tanken jag hade i flera dagar.

Efter att jag tillfrisknat så började allt bli bättre. Jag började släppa stressen och försökte njuta av vardagen och det lilla goda i livet. Dock gick det inte riktigt så enkelt. Jag sköljdes över en enorm trötthet. Gick och la mig 21 på kvällarna och sov i ett sträck till nästa morgon kl 07 då Melvin steg upp. Jag blev sjuk igen och min motivation sjönk till noll. Julen kom och fann inget rolig, mysigt eller lugn med den och då bara visste jag att nått är på tok och nu måste jag göra nått åt saken.

På nyårsafton låg jag hemma i soffan och reflekterade över det gågna året. Jag tänkte på vad som gör mig trött, vad som fått mig att må bra under året då det varit tungt och vad jag vill att 2017 ska föra med sig. Ganska snabbt kom jag fram till att familjen och vännerna är det som gör mig lyckligast men oxå det jag gett minst tid åt.

Jag har fokuserat på helt fel saker under 2016. Jag har jobbat på fel ställen och lagt för mycket energi på att få en bättre ekonomi. Jag har jobbat på tok för mycket när jag hela tiden egentligen ville vara hemma med Melvin. Jag har inte tagit hand om min kropp och själ och jag har helt glömd bort att göra saker jag älskar.

Detta år ska bli bättre och ingen annan än jag själv kan påverka det. Så jag började med att avbryta mitt kontrakt på Cubus. Jag älskar jobbet i sig och mina kollegor är fantastiska. Men när det tar mer än vad det ger så är det inte värt det. Ett tungt och ledsamt beslut men helt säkert det rätta.

År 2017 ska bli mitt år. Jag ger inga löften utan sätter istället upp ett enda mål; Do what makes you happy. Jag ska vara hemma med Melvin. Ge honom trygghet, kärlek och framförallt vara en närvarande mamma. Vilket jag inte varit på en stund. Jag ska ta hand om min familj och mitt förhållande med Johnny. Jag ska vårda min kropp och själ mycket bättre än jag gjort tidigare. Jag ska umgås mera med mina älskade vänner. Och framförallt så ska jag börja blogga igen. För det är nått jag gillar och behöver. Bara för att få ut tankar och känslor.

Så, med detta vill jag önska er alla Gott nytt år!
Må 2017 bli ett bra år med mycket lycka och glädje! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar