tisdag 24 maj 2016

Skryter så öronen trillar av



Hello to the world från en stolt morsa!

Jaa, idag är jag riktigt extra stolt över min lilla kille. Han har på en så kort tid växt och blivit så förståndig. Det är inte alls länge sen som jag skrev om hur han bara trotsad och ville inget. Jag var så urtrött och hadd bara några små strån kvar på huvudet. Men idag, idag är det nått helt annat.

Han är så otroligt duktig och förståndig för att vara endast 1 år och 1 månad gammal. Som idag t.ex. bad han helt själv om att få kvällsgröten. JAA, fattar ni vad jag säger. Han varken pratar eller säger ord som 'gröt', 'sova', 'kväll' osv. Utan han liksom visa och jag och Johnny fattade med en gång vad han menade. Efteråt visade han dessutom att nu ska han upp på vinden och sova. Och han somnade genast. 

 

Och i förra veckan då vår diskmaskin gick sönder så kom min mamma hit för att skruva lös den, bära ut den osv. Så satt Melvin på golvet där bredvid mamma och varje gång hon tog en tång, skruvmejsel eller what ever så gjo han samma sak  och började 'skruva maskinen'. Och idag då han hadd fått tag på vår bilnyckel så gick han runt och 'skruvade' allt. Wc dörren, datorn, skåp, lådor. Alltså omagaad så gulligt och han är sååå duktig som förstår hur man ska göra. Ni ba 'men herregud det där gör väl alla ettåringar'. Jaja, men jag är i alla fall stolt över honom och kan inte sluta förundras över hur mycket nytt han lär sig varenda dag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar