torsdag 26 maj 2016

Outfit, inte min grej


Alltså huhu.
Har varit hela dagen i Vasa och sökt en outfit till bröllopet vi ska på i sommar. Jag hittade inget.
Säkert sku det vara lättare att hitta en wedding-guest-outfit om jag inte sku hata klänningar. 
För det är precis det jag gör, h-a-t-a-r klänningar.
En 'vardags' sommarklänning kan jag ha men längre än så sträcker jag mig inte.
Jag gör det rätt svårt för mig. 


Dessutom har jag ingen aning om vad 'man kan' och 'inte kan' ha på ett bröllop.
Sist jag var på bröllop var 2013 och då gillade jag klänningar så det var liksom inget problem.
Nu känns det dock som att det är desto svårare. Vill inte vara 'för fin' men inte 'för vardaglig' heller.
Jag har tänkt ha ett par vita byxor med en fin topp till så det kan nog inte bli för fint i alla fall. Men då är ju frågan om det blir för vardagligt? Jisses, behöver en stylist..

3 kommentarer:

  1. Jag älskar själv culottes, upptäckte dom i våras och nu är det det ända jag vill ha på mej, både till vardags och fest! Jag kör alltid på svart men vitt kan se riktigt festligt ut det med :) rekommenderas starkt, tycker att man ser så snygg ut i dom! Mina har jag köpt på zara, dom har i all världens olika modeller och färger!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltså JAA! Köpte senast idag ett par. De är faktiskt SÅ SNYGGA!! *hjärtögonemoji*

      Radera
  2. Vill man följa "reglerna" så ska int en gäst han något dominerande vitt på sig, däremot kan ju gräddvitt eller beige fungera lika bra. Mitt tips är att söka den lilla svarta fast i någon annan färg, en stilren men inte för fin klänning som kommer att fungera på många många tillställningar beroende på hur man bär accessoarerna :)

    SvaraRadera