tisdag 3 maj 2016

Mitt ansikte ruttnar bort


Här fortsätter vi att vara sjuka. Eller tja, Melvin är i betydligt bättre form idag än igår. Jag själv håller på att gå under känns det som. Har ett sånt otroligt tryck i bröstet och halsen, min kropp värker och energinivån är verkligen på noll. Men ännu har jag inte feber och jag hoppas den håller sig borta. 

Så där på tal om att vara sjuk. Förutom förkylning så har jag riktigt ont i mitt ansikte. Ögonlocken är röda och de svider som bara vad, jag är väldigt torr runt munnen och ansiktet överlag känns jätte sträv även om jag smort in mig flera gånger.


Så här ser jag ut i ansiktet varje gång jag dragit på mig en förkylning. Men jag har läst runt lite på nätet vad det kan bero på och vad jag förstod så har alla ett ställe på kroppen där bobborna tar sig ut. Det kan vara var som helst på kroppen och tydligen är mitt ekorosk för bobbor i ansiktet. Inte roligt alls kan jag säga! Hellre sku det då vara i armvecken eller fast bakom öronen. Men nej, i ansiktet så att alla ska se hur mitt ansikte ser ut att ruttna bort sakta men säkert!

Som tur är ju detta oxå övergående och jag kommer att återställas så småningom. Jag borde heller inte gråta över en så här liten sak eftersom att min hud annars är i toppen skick. Tänka sig, första gången på typ 10 år som jag får ha en eksemfri vår. Det är helt otroligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar