söndag 6 mars 2016

He låsa ti sist!


Minns ni att jag pratade om att vi var hos fysioterapeut med Melvin pga av hans krypande? 
Vi var dit tre gånger och jumppade med honom. Redan första gången så sa hon att Melvin nog har tekniken till att krypa men att han helt enkelt inte ids göra det. Så vi behövde liksom bara bryta hans mönster och få honom att krypa istället för att dra sig fram. Detta lär ska vara vanligt med bebisar.

Efter tredje gången så sa fysioterapeuten att vi tar paus med besöken dit i en vecka och att hon sku ringa mig efter två veckor och fråga hur läget är. Enligt henne sku krypase låsa när som helst så hon ansåg liksom att det inte var nödvändigt att bok en ny tid.
Och visst hadd hon helt rätt. Dagen efter hon sagt det så började han krypa!


Jag är jätte stolt över honom att han är så duktig. Och jag är glad att jag tog emot hjälpen som vi blev erbjuden. Eftersom att det är ganska viktigt att grovmotoriken är i skick. Dumt sku det ju vara att inte ta emot hjälp.
Nu återstår endast en sak att "fixa". Melvin kryper så bredbent och sitter så brett på knäna och det kan orsaka höftproblem senare i livet. Så nu ska vi då helst få honom att sitta innåt med benen istället för utåt. Men det kan vi öva på här hemma då jag redan fått instruktioner till såna övningar. 

Och TACK för era fina tips ni gav mig om krypandet! <3
Vi provade såklart och märkte nog en skillnad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar