onsdag 27 januari 2016

Tröttsamt med sociala medier


Ibland kan jag bli så trött på det som sker på sociala medier. Speciellt då det uppstår en het debatt och speciellt i bloggvärlden. Nu har var och varannan skrivit ett inlägg om bröst, samhället, skönhetsoperationer och blablaBLA! Det är boooring att alla ska försöka övertyga de andra. Skönhetsoperationer finns och var och en med sitt, TACK! Inget som går att ändra på.

En sak som jag dock inte riktigt kan förstå är att hur bloggare kan bli så otroligt irriterad på att få mot argument i det de skriver? Fattar en inte att om en sätter sig ner och skriver ett långt, öppet blogginlägg om hur vrickad en tycker att t.ex. mumin är så måste en ju veta att de som inte tycker lika som en själv, högst antagligen kommer att säga emot? Eller tänker en att alla ska vara av samma åsikt som en själv? Åtminstone det måste en förstå att alla inte är.

Och visst är det bra att vi alla kan tycka och tänka olika? För tänk om vi alla sku hela tiden vara av samma åsikt, hur tråkigt vi sku få! Jag menar, för mig har den här bröst-debatten varit fantastiskt underhållande. Dels för alla sjuka kommentarer om hur man är kokoo crazy och borde söka en psykolog om man vill operera sina bröst. Och dels för hur man riktigt känner alla feminist-bloggares frustration genom inläggen då VI PANTADE IDIOTER INTE FÖRSTÅR hur fel det är att vi kvinnor vill ändra på våra kroppar.

Men jaja, he om he för denna gång!
Fr.o.m nu dissar jag alla bröstinlägg höhö och fokuserar på nått vettigt.
Kom bara ihåg att

Allt du skriver på sociala medier,
 kan och kommer att användas emot dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar