tisdag 26 januari 2016

Ett öppet brev till dig!


"Kära du,

Vill börja med att tacka för ditt besök du gjorde här hos oss. Det är trots allt väldigt längesen som vi sågs sist. Är jag ärlig kan jag inte alls komma ihåg när. Så det var väll på tiden att du kom.
Jag kan dock inte förstå hur du, med ditt besök, kuna förstöra precis allting? Vi som just har kommit oss på rätt spår. På dagen som på natten. Men efter ditt besök, kära du, så var allt som bort blåst.
Inga bauta stora måltider slinker ner i magen, natten är kortare än vanligt och det eviga gnället går ej att bota.
Jag har med all min makt försökt att få allt detta att komma tillbaka. Jag har kokat blåbärskräm, lagat goda såser och soppor, sjungit från botten av mitt hjärta, vaggat och pussat men helt utan resultat.
Jag hoppas verkligen att du förstår hur mycket skada du gjorde oss under din vistelse och även tiden efter.
Hur jag än försöker, så kan  jag inte förstå hur du kan sova om kvällarna. Att göra en människa så mycket ont och sen bara sticka av.
För att hitta nått positivt i detta elände, så är jag tacksam att det är över. Tacksam över att du lämnat oss. Tacksam för det att det troligen tar år innan du kommer tillbaka igen. Tacksam över att jag inte behöver handskas med dig längre.

Och kära du, kom ihåg att nästa gång du kommer igen kommer vi att vara starkare. Vi kommer att kämpa emot dig och kriga ända in i det sista. Vi kommer inte att ge upp!

Farväl, spysjukan!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar