fredag 1 januari 2016

Gott nytt år!




Plötsligt är det 2016!
Fast det just kändes som jag var gravid och såg så mycket framemot året 2015.
Året som gick blev precis lika bra som jag hadd tänkt. Och lite bättre till och med.
Som Carro så tänkte även jag lista mina höjdpunkter från året.




 * Jag gick in i året med vetskapen om att jag ska föda en liten kille. Jag var strax över halvvägs gravid då året böt från 2014 till 2015.

* I januari var jag och Johnny till Oslo för att träffa mina bästa vänner från Norge, Simone och Daniel. Då var det 1,5 år sen jag träffat dem sist. 

* I februari fick jag vara på plats i Dragsvik då min syster Heidi svor faneden! Det var sååå häftigt och jag är otroligt stolt över henne! (läs mera här)

* Jag fick tre nya underbara vänner, Betti, Carro och Sofia! De som stöttat mig genom graviditeten, under hela förlossningen och såklart tiden efteråt. Jag kan dela min glädje, irritation, mina tårar och min kärlek med dem! Det är en stor trygghet för mig då jag blir osäker på mig själv.. Och kan säga att utan dessa brudar vet jag inte hur jag sku ha klarat igenom allt detta! Tack för att ni finns där för mig alltid då jag behöver er! <3



* I mars for jag äntligen på mammaledigt! Nu var det spännande tider!!

* I april fick jag vara med om det största som hänt i mitt liiv, nämligen att föda vår son Melvin till världen! Har aldrig upplevt så mycket kärlek på en och samma gång, Och det är absolut det mäktigaste jag någonsin gjort eller kommer att göra! 


* Jag har kommit ännu närmare mina bästa vänner, Hanna och Janna, och vi har en så stark vänskap som ingenting här i världen kan nånsin förstöra! Vi har nu varit vänner i 11 år! Utan er, inget liv! <3

* Jag blev en i Mamacitas! Vi dricker kaffe, lunchar, skrattar, pratar, leker med våra bebisar och bara har det mysigt tillsammans. Nånting av det bästa som finns! Sen gjorde vi oxå en webb-serie om vår vardag. På ett humoristiskt sätt. Det blev verkligen succé och hoppas vi snart kan spela in flera avsnitt! (Se avsnittet här.)

* I  oktober fick jag äntligen hjälp med min atopiska hud! Fick gå på ljusbehandling och fick vägledning i hur man tar hand om huden då man lider av eksem. En av det absolut bästa händelserna under året.




Så är ju förstås alla dagar jag spenderat med mina vänner skrattandes och gråtandes, kvällar jag pumpat igenom bodypump passen, löprundor i sensommaren, alla dagar vi spenderat på villan i Vargholmen, middagar med min mamma och mina systrar, myskvällarna med Johnny, all uppvaktning vi fått då Melvin föddes av både vänner och familj och helt enkelt vardagen i sig varit guld värd detta år! Sån där små saker som jag lärt mig att uppskatta den senaste tiden har verkligen gjort mitt år! 


2016 kan knappast bli ett lika bra år men det finns så mycket roligt att se framemot! Det blir åtminstone en resa utomlands (men hoppas på fler hehe), jag har två vänner som är gravida, vi har bestämd att jag ska stanna på vårdledigt, jag ska får träffa mina norska vänner i år igen <3<3 OCH MYCKET MER!! Så jaa, nu då jag lägger det såhär svart på vitt så kommer det ju bli ett minst lika bra år som förra året! Du är såå välkommen, 2016!


3 kommentarer: