söndag 29 november 2015

Girls night och sleepover


Ibland kan man ju inte vara annat än tacksam över att Melvin har så många människor runt honom som älskar och ger trygghet åt honom. Det underlättar nå otroligt för oss eftersom att vi kan lämna honom hos fammo/mommo och skötas då det känns att vi inte orkar. För så är det ju, man orkar inte alltid. Och det är helt okej att ta paus.

För oss har nu bägaren runnit över och vi kände att vi faktiskt behöver lite timeout från föräldrarollen. Det har varit så mycket motgångar nu med allting så fan det bara körde slut oss. Så tanken var att efter lilla jul middagen hos fammo sku jag och Johnny gå ut tillsammans och bara hänga med våra kompisar. Så som vi gjorde förr. Det slutade dock med det att Johnny for till hans bästa kompis i Nykabi och jag for iväg till Jeppis på tjejkväll och Melvin lämnade hos fammo.

Och alltså.. Det var nog absolut det bästa som kuna händ just nu! Det var precis detta vi behövde. Både jag och Johnny. Att få vara med våra egna kompisar en kväll och bara "glömma" allt annat för stunden.

Jag började min kväll hos Janna var oxå Anna och Tiici var. Vi drack skumppa, sminkade och fixade håret på varandra, pratade om allt och inget, skrattade och allt sånt där man gör på en tjejkväll. Vi hadd det faktiskt riktigt mysigt. Sen fortsatte vi såklart till stan and the rest is history.

Det som var det absolut roligaste på hela kvällen var det att vi sku fortsätta med sleepover hos Jannas. Så otroligt mysigt. Vi låg i flera timmar och pratade och skrattade. Sen på morgonen fortsatte vi. Enda till två tiden då vi for på matjakt. Efter maten to jag mitt pick och pack och for hem. Kort stund senare rullade Johnny och Melvin in på gården.

Under dagen som gått så har jag tänkt så mycket på det som hänt under senaste dygnet. Alltså jisses vad jag behöva det här. Att bara få va med mina kompisar och vara Janica. Inte en mamma utan bara en tjej. Gråta och prata ut om allt skit som varit. Fått pepptalk och massa kärlek av mina allra bästa vänner! Jag är så otroligt tacksam över att jag får så mycket kärlek och stöd av dem. Finns liksom inte ord som beskriver hur underbara tjejerna är. Jag sku gå sönder om jag inte sku ha dem.

Idag känner jag mig som en ny människa och har så mycket ny energi i kroppen. Nu orkar jag vara en super mamma och ser så framemot den kommande veckan och månaden. Att så lite kan göra så mycket.

Bästa med allt detta är att jag har inte ens lite dåligt samvete av att jag varit nästan ett dygn från Melvin. Jag har såklart tänkt på honom och saknat honom hela tiden men jag visste ju att han har det mycket bättre hos fammo än vad han sku ha haft det med mig som var så på botten av trötthet. Varför ska jag plåga honom med min trötthet, irritation och att jag hela tiden sitter och gråter då han kan få va med nån som är glad och pigg och som ger massa kärlek åt honom? Nej det var nog ett bra beslut jag och Johnny gjorde igår då vi bestämde oss för att göra nått eget.


To the moon and back! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar