lördag 17 oktober 2015

Framtiden


Jag har alltid haft jätte svårt att se var jag står om t.ex. 5 år. Jag har heller aldrig haft drömmar om att jag vill skaffa barn, köpa hus, gifta mig osv utan det har varit mer en självklarhet att jag nångång kommer att ha allt det. Men efter att jag träffade Johnny så började jag drömma om en framtid med honom. En väldigt otydlig sån. Eftersom att jag aldrig har kunna föreställa mig om hurudant mitt drömhus och drömbröllop ska se ut t.ex. Men faktiskt idag då jag var ute på promenad med hunden så gick vi igenom Skata och det slog mig helt plötsligt att jag måste få ett gammalt timmer-/trähus. Ett som är helt och hållet ett renoveringsobjekt eller ett som vi högst behöver måla lite väggar eller byta tapeter på, alltså att vi behöver bara göra lite ytrenovering. Inget där emellan. Det ska oxå vara en ganska öppen planlösning, med ett stort kök och vardagsrum, 2-3 små mysiga sovrum och ett stort badrum med dusch, badkar, bastu och wc. Sen vill jag ha en stor terass var halva terassen har tak så man kan sitta ute en sommarkväll även om det regnar. Detta är ett måste i mitt drömhus.

 

Jag börjar faktiskt vara riktigt sugen på att köpa ett eget hus. Eller jaa, tillsammans med Johnny förstås. Sorgligt nog kan det inte bli aktuellt på ett år ännu. Åtminstone. Men det hindrar mig inte att i smyg kolla runt på olika mäklarbyråer och söka inspiration för var vårt framtida hus kommer att finnas och hur det kommer att se ut. Jag funderar oxå kring lån, priser och andra kostnader bara för att ha det lite på klart när vi sen ska börja söka hus. Bara för skojs skull. Och lite för det att jag tror det kommer att vara nästa steget i vårt liv. Om nu Johnny inte går ner på knä sådär plötsligt. Eller fast han nu sku göra det kommer nog husköp ske innan jag orkar planera ett bröllop. Så jäkla trött på att bo på hyra och inte ha den där "eget" känsla.

Nåja men min poäng med detta inlägg är att det är så konstigt hur jag ännu för ett år sedan inte visste hur vår framtid kommer att se ut, förutom att vi kommer att ha en bebis. Och att jag helt plötsligt idag kan se exakt hur jag vill det ska se ut om 5 år. Såklart kan allting hända men man får ju drömma. Jag vet i alla fall en sak med säkerhet; Så länge jag har Johnny och Melvin så kommer min framtid att vara perfekt! Vare sig vi bor i ett tält på Prisma parkering eller i ett 700kvadratmeter stort timmerhus i Skata.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar