torsdag 17 september 2015

Helsingfors vs Österrike

Om en vecka nalkas det resa för vår familj. Men vi ska till olika ställen. I en veckas tid ska vi vara ifrån varandra, jag och Johnny. Har sovit endast 2 nätter ifrån honom sen vi flyttade tillsammans så kommer att bli lite jobbigt. Tycker jag i alla fall. hehe. Johnny ska nämligen på arbetsresa till Österrike så jag tänkte att jag och Melvin måste nog oxå iväg någonstans. För oss blir det Helsingfors. Inte så rättvist fördelat eller hur?






Nej men jag är glad för Johnnys skull som får resa utomlands. Det förtjänar han. Och jag ser oxå jätte mycket framemot min och Melvins vecka i Hesa. Vi ska nämligen dit och bo hos min faster och hennes sambo. Jag och min faster har endast fem års åldersskillnad och vi har växt upp tillsammans så hon betyder jätte mycket för mig. Lite som en storasyster är hon för mig, om man säger det så.
Dessutom så träffas ju jag och min faster väldigt sällan nu efter att hon flyttade till storstan. Typ en gång i året. Och det är faktiskt jobbigt. Tänk att vara ifrån sin syster hela året. Man saknar ju ihjäl sig




Ett plus med vår destination är ju det att jag totalt älskar Helsingfors. Jag får alltid den där "jag är hemma" känslan då jag kliver av tåget i centrum. Jag har alltid fått det. Enda sen jag var liten. Drömmer oxå om att flytta dit. Eller jag borde flytta dit och det kommer jag nog att göra men inte just nu då vi har bebis och sånt på gång. Och så måste jag förstås övertala Johnny heheh.

Nåja he om he. Blir nog super att vara i Hesa den veckan Johnny är i Österrike. (fast jag är lite avundsjuk) Jag ska shoppa min börs tom och bara njuta av att vara borta! O va e nu betär än he?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar