lördag 8 augusti 2015

Ikväll blir det jojk!


SOM JAG VÄNTAT PÅ DENNA DAG!!

Ikväll ska vi till Nykarleby. Till Juthbacka. Och vet ni vem som kommer vara där?
Ingen mindre än Jon Henrik Fjällgren! *smileymedghjärtögon*


 
(bilden lånade jag här)


Alltså ingen kan förstå hur förtjust jag är i honom!! Ok kanske Johnny. 
Jag liksom ÄLSKAR honom. Han är så underbar. Inte bara för det att han jojkar så fint och jag får världens längtan till Norge och Kjöllefjord varje gång jag hör honom. Utan oxå för att han verkar vara så otroligt snäll och modig!!

Tänk nu.. Han har blivit mobbad nästan hela livet..
Dels för att han är adopterad och dels för att han är same och jobbar som renskötare.

Sen att han dessutom ska mista sin bästa vän Daniel.
 är mer än vad en människa ska behöva vara med om. *gråter en skvätt*


Och det är här jag märker hur modig han är. Trots all skit han fått ta under sitt liv så ställer han sig upp på scenen i "Talang Sverige", framför hela Sveriges befolkning, i hans folkdräkt och som den person han är och jojkar en jojk för sin bästa vän. Alltså hur modigt är inte det? Jag blir så imponerad och rörd varje gång jag ser det avsnittet. För jag kan ärligt säga, att sku jag ha varit med om så mycket skit sku jag aldrig pallat det.


Och ikväll ska jag få se denna underbara människa på scen.
Jag kommer gråta ögonen ur mig och mitt hjärta kommer att smälta sönder.


Han är min största idol och förebild!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar