tisdag 11 augusti 2015

I did it!

Jag är med i en spring grupp på Facebook där vi som är medlem kan efterlysa om springsällskap. KUL!!

Nå inte så kul tycker jag eftersom att jag inte har löpt på tusen år medan resten av gänget löper lätt 10km. Men så föreslo Carro, som grundade gruppen, att vi sku ta en lätt länk på ca 1km och detta lät ju super i mina öron.

Kl 21.30 samlades vi hos Carros (ok endast jag och Betti som hadd passligt ikväll) och kickade igång länken.

Jag hade knappt hunnit börja känna av hela länken då tjejerna sa att "jaa Janica nu har vi sprungi 1km" så såklart fortsatte vi. En bra stund. Men inte allt för länge.

Väl framme vid Carros så konstaterades det att vi sprungit hela 5 km på 34 minuter!! Alltså kan ni fatta hur stolt jag blev över mig själv? Jag som trodde att jag knappt klarar 1km heller och springer sådär bara 5km. Och ärligt sagt, jag sku ha klarat av en par kilometer till. Men good enough detta oxå! Dessutom kul att mina löpar skills finns kvar ennu.

Så ikväll somnar jag med vinnarkänsla!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar