tisdag 25 augusti 2015

Frågestund del 2

"Hur är du som mamma? :)"

oj. Så svårt att svara själv på en sån fråga. Men jag försöker i alla fall vara en sån mamma som ger sitt barn massor med kärlek och närhet. Som får sitt barn att känna sig trygg. Jag vill oxå att Melvin förstår att jag alltid tröstar honom då han är ledsen och att jag alltid ger 100% för honom.


"Vad är det bästa och det sämsta med att ha barn?"

Det bästa med att ha barn är att jag får känna mig behövd varje dag. Jag älskar att ta hand om andra och speciellt om såna som uppskattar det. Sen är det ju bara för härligt att varje dag bli påmind om att "denna underbara varelse har jag skapat tillsammans med min älskade" och jag får för en gångs skull vara riktigt stolt. hehe

Det sämsta med att ha barn är väll att det är så begränsat det första året hur mycket man kan göra. Typ man ligger ju inte på en strand 7 dagar i veckan med en 4 månader gammal bebis. Nej precis! Men det är nog enda "sämsta" som finns. Och det är nog inget jag lider av heller hehe ;)


"Hur ser era nattningsrutiner ut med Melvin?"

Nå för att vara helt ärlig har vi nog inga speciella rutiner. Vi vet att Melvin tar natten mellan 20-22 så nån gång då byter vi till pyjamas och värmer mjölken. Så matar vi honom och gosar lite och efter det börjar han bli ganska trött. Då bäddar vi ner honom och han somnar nästan på en gång.




"Hur ser ditt/ert drömbröllop ut?"

Har faktiskt inte tänkt på det så jätte mycket eftersom att vi inte ens är förlovade.
Enda jag vet är att det kommer att bli stort och smaskigt!


"Hur ser du på otrohet? Varför tror du man är otrogen? Sku du kun förlåt otrohet? :)"

Jag tycker otrohet är så onödigt och fel och det kommer nog aldrig nått bra ut av det! Varför folk är otrogen så är det ju svårt att svara på. Kanske vissa använder det som en utväg ur ett dåligt förhållande, vissa kanske får en adrenalin kick av spänningen om att åka eller inte åka fast och kanske vissa helt enkelt inte har någon respekt alls för andra människor. Sånt kan man ju inte veta.
Om Johnny sku va otrogen mot mig sku jag falla i tusen bitar. Det är nog det värsta han sku kunna göra mot mig. Sku jag förlåta honom? Mjaa.. Svårt att säga. Jag sku sätta mig ner och prata med honom om det och fråga varför han gjort det osv och sen avgöra om det är värt att ge en till chans eller inte.
Nää otrohet suger nog så otroligt mycke!


"Vad tycker du om religion och om kristna? :)"

var och en med sitt så länge inte folk blir dåligt behandla pga religion.
Mer än så vill jag inte säga för det är alltid någon som tar åt sig.

Jag har absolut inget emot kristna!!
Så länge de inte trycker sin tro på någon som inte vill höra eller ha med den att göra. ;)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar