måndag 24 augusti 2015

Frågestund del 1


Nåjaa, mitt i allt sjukandet så fick jag lite motivation till att svara på era frågor.
So, here we go!


 - Hade du någon på G under tiden i norje? Den här frågan har jag fått fyra gånger så det är ju nån som verkligen vill veta det. Ja, det hade jag. Dock varade det inte länge.

- Alltså ni bor i ett egnahemshus? Hur stort? Bor ni i Jeppis? Japp vi bor i Jeppis! Vi hyr mammas egnahemshus eftersom att hon inte behöver ett hus då hon bor ensam. Huset är ett tvåvåningshus och ca 120 kvadratmeter med 3 sovrum, vardagsrum, kök, matsal, 2 toaletter och bastu och källare.

- Hur gammal är Johnny? Han är 27 år.

- Sku du påstå att sexlivet är bättre före eller efter man fått barn? Jag tycker inte att det har ändrat på nått sätt. Förutom att man kanske inte kan ha sex när som helst med en bebis i huset. Måste nästan vänta tills han sover. hehe.

- Vad vill du jobba med efter mammaledigt, om du skulle få välja jobb? Hade ett deltids jobb på Alko då jag blev gravid så jag tänkte söka dit igen då det blir en ledig tjänst där. Mitt drömyrke är flygvärdinna men det passar sig kanske inte just nu med en lite bebis.

- Tänker du vara "hemmamamma" länge? Jaa. Har ju som sagt inget jobb att gå tillbaka till och vill inte ha Melvin på dagis innan han är 2-3 år åtminstone. Kanske nått inhopp eller sommarjobb nästa år ifall vi får fixat med en skötare.

- Ni har nu haft barnvagnen ett tag, tycker ni fortfarande lika mycket om den eller har ni hittat något negativt? Ja, vi är fortfarande lika nöjda med vagnen! Kan faktiskt inte komma på nått negativt. :)

- Vill du ha flera barn? Absolut! Men bara ett till. Som det känns just nu i alla fall.

- Hur tror du du sku reagera om ni av nån orsak int sku kun få fler? Det är så svårt att säga. Sku nog bli ledsen förstås, mest för Melvins skull som inte sku få nått syskon. Men vi ska tro att det inte är så. :)

- 3 favoritbloggar? Jag har fyra favoritbloggar! Carro Betti Sandra Janina. Men då läser jag många andras oxå.

- Hur många seriösa förhållanden har du haft? 2 stycken innan Johnny.

- Va anser du om abort? Abort med friskt/sjukt barn? Jag anser att det finns inget rätt eller fel med en abort. Jag tycker att det är upp till var och en vad det bestämmer sig för att göra. Man vet nog bäst själv om man klarar av att ta hand om ett barn eller inte. Tror oxå att de flesta som gör abort har blivit gravid i misstag och inte riktigt pallar att ha ett barn just då eller inte ens vill ha barn. Finns nog alltid nått mer bakom en abort än bara det att "hups jag är gravid nåmen jag gör en abort". Men det är oxå extra viktigt att skydda sig och vara försiktig så inte såna misstag sker!!! För abort är inte hälsosamt åt kroppen och knoppen!!



Nu börjar snoret och febern ta över min kropp.
Ska krypa ner i sängen och hoppas på att jag är i bättre skick imorgon!

1 kommentar: