torsdag 30 juli 2015

Första träningen

Mina damer.. Idag har jag gjort nånting som ingen sku ha trodd om mig. Hehe näää jag sku int börja mitt inlägg sådär.


Nä, alltså idag var jag och tränade för första gången sen graviditeten. Okej, första gången på över ett och ett halvt år. Och såklart var jag och tränade med ingen mindre än mamacitas! Börjar kännas som att vi sitter fast klistrade i varandra då vi gör allting tillsammans. Men va gö nu he naa. Treeevlitt har ví ju så.

Ok, nu till saken. Vi var till studio Z på ett bodypump pass. Och fy fään va tungt alltså. Då hade jag dessutom MINIMALA VIKTER. Och ändå känner jag mig som spagetti i både armar och ben. Men det är ju inte alls konstigt efter att man gått med en bebis i magen i 9 månader. Och dessutom fött barnet. Som ni kanske alla vet hehe.

Jag märker väldigt bra att jag inte ens promenerat under största delen av min graviditet. Helt stel i kroppen. Men det kändes jätte bra att träna idag. Inget som skvalpa inombords och det gjorde inte ont någonstans. Är glad att jag väntade i 4 månader med första träningen.

Kommer absolut att gå flera gånger till studio Z på olika pass. Men säkert mest på bodypump för det känns riktigt som min grej. Att pusha musklerna enda in i det sista och sen bara släppa allt. Just the way I like it.

Nå varför tänker jag träna då? Inte för att få bort preggo kilona eller bli en sexy mama, Utan jag vill träna för att bli starkare i kroppen och klara av småbarns vardagen och allt som det innebär.  T.ex. att orka bära runt en liten kotte vid namnet Melvin. För seriöst, jag är världens klenaste människa. Eller jag har ju löparben och extremt mycket styrka i dem men resten av kroppen. huhu, tur jag orkar ens lyfta en stekpanna. Så därför vill och kommer jag att träna.

2 kommentarer:

  1. jag var å på bodypump! studioZ e bra :) först då du kom in blev ja starstrucketed och sen kom carro in då tänk ja vinkk:'D kuna int koncentrer mej då ja 'hamna' att trän breve mamacithas! jag har ju sett er alla i bloggarna så :) kul med träningssällskap! träningen blir roligare då!

    SvaraRadera
  2. O ja ba "herregud kvinna hur ork man" hehe :D Duktiga du! Jag köpte ner appen MammaMage till telefonen, den får räcka än så länge för min del :D

    SvaraRadera