måndag 22 juni 2015

Min kropp och knopp idag

Idag är det 11 veckor sen min förlossning! Och endå känns det som igår.
Nå, vad har hänt under dessa veckor med min kropp och knopp? Jaa, det är mycket det.

I lördags började vi prata om att i framtiden skaffa syskon till Melvin. För jo, det vill vi ju såklart att han ska ha. Och som jag har skriva tidigare så hata jag att vara gravid. (läs här) MEN det som är annorlunda idag är att jag faktiskt ser framemot att vara gravid. I alla fall den första tiden. För det är rätt mysigt att vara gravid. Så länge man slipper foglossningar och annat skit. Dessutom lever jag i värsta bebis-unicorn-rosafluff-kärlek-heaven just nu och vill bara pussa och krama alla bebisar jag ser. Sen då det går om, om det gör det, kommer jag nog att gå tillbaka till att hata graviditet.

Sen så vet jag ju nu hur det funkar med en liten spädis så jag kanske inte "tappar det" helt efter nästa förlossning och allting kanske inte känns lika jobbigt. Men det vet man ju aldrig.
Hur som helst, ser framemot att få ett syskon till Melvin. I framtiden, inte nu.

Min kropp däremot är ju heeeelt fantastisk! Utan träning eller ändrad kost så är jag nu bara 1kg från min start vikt. Hur awesome är inte det? Och allting är dessutom som det ska. Lite svag i nedre delen av ryggen är jag väll, men inte konstigt då man gått och burit på en liten kotte i 9 månader.
Annars så känner jag mig awesome och snygg! Precis som jag gjorde innan graviditeten.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar