lördag 3 mars 2018

Jag behöver andas friskluft


Det senaste halvåret har jag varit isolerad i hemmet. Eller det känns så i alla fall. Har inte promenerat längre sträckor än den vi har mellan ytterdörren och bilen. Jag har heller inte tagit mig varken tid eller ork till att stå i en park medans Melvin springer och leker. Jag är lite osäker på vad det har berott på att jag faktiskt inte orkat ta mig ut ur hemmet. Först tänkte jag att det var pga graviditeten men det har ju fortsatt efter förlossningen. Det är synd. För jag har i princip "missat" hela vintern nu när vi äntligen haft en. Men idag blev det ändring på det. Redan då jag vaknade idag så bestämde jag mig för att idag ska jag ut! Passligt nog skickade mamma och frågade ifall vi vill komma med dem ut till villan för lite korvgrillning ute på isen och vad är nu bättre än det?


Och jestas vad skönt det var! Att bara stå där och andas in friskluft, känna naturen och framför allt att röra på sig. Jag förstår inte riktigt vad som hänt då jag bara lämnat bort alla utomhusvistelser. Förr var jag ute och rörde på mig varje dag och jag mådde så bra av det. Men nu så har jag inte varit ordentligt utomhus sen oktober!! Jag älskar ju verkligen naturen och det är nått jag behöver i mitt liv. Så det måste verkligen bli skärpning på den fronten om jag inte vill ruttna bort i en låda på 78 kvadrat!

Eller det blir egentligen skärpning på flera fronter! Har så nog av att jag spärrat in mig själv här hemma. Förutom att det är satans tråkigt att se dessa fula, vita väggarna så har det även gjort mig så osocial, tråkig och bitter. Jag känner absolut ingen som helst lust för att varken träffa eller prata med folk. Och det värsta är att det är så olikt mig! Jag är den personen som alltid hörs och syns och som ääälskar att sitta bland andra människor. Så för att få en början på att komma tillbaka till mig själv, har jag nu tackat JA till tre evenemang och på två av dem är det mest, för mig, okända människor som ska delta. Men för en gångs skull känner jag att jag ser framemot att få umgås med andra istället för att tycka det ska bli jobbigt. I really need to get my shit together. Och det på momangen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar