måndag 24 juli 2017

Man glömmer så lätt


Hej vet ni vad? Jag är ju gravid! Yeah no shit..
Men alltså jag glömmer faktiskt bort det hela tiden.

Idag går jag in i vecka 20 (19+0) men de senaste 4-5 veckorna har jag knappt vetat av att jag är gravid! Det har liksom gått så smärtfritt och vi har haft så mycket annat att tänka på.

Efter att mitt illamående släppte helt där vid vecka 13-14 så har jag inte haft andra graviditetssymptomer än lite växtvärk i magen och konstant trötthet. Dock har jag värsta pollenallergin ever, så har lite svårt att veta vad det är som egentligen orsakar min trötthet. Annars så mårar vi opå bara. Hade ett rådgivningsbesök här i veckan och allting var väl som det ska. Min vikt har ökat en del under den senaste månaden men det är nog inget konstigt med det med tanke på hur jag vräker i mig den ena matportionen efter den andra och en massa annat gott där emellan. Dock inget jag bryr mig om.


Har faktiskt börjat känna av lite foglossning de gånger jag promenerar i rask takt. Det börjar med ilningar i hela nedredelen och fortsätter jag ännu efter det så kommer det riktigt ordentlig foglossning. Det är så konstigt hur annorlunda denna graviditet är mot min första. Hade inga krämpor alls med Melvin och nu känns det som att jag håller på att gå sönder. Men varje graviditet är ju unik!
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar