tisdag 20 juni 2017

Flyttstress

Som vanligt har jag tagit mig vatten över huvudet då jag bestämde mig för att vi ska vara utflyttad och inflyttad innan midsommar. Trots att vi får bo kvar enda till sista juni. Och trots att Johnny fick semester igår och ska vara ledig i över en månad framåt och vi då sku ha all tid i världen att flytta i lugn och ro. Men har jag bestämd mig för nått så är det så det ska vara!

Så nu stressar vi (läs Johnny) med att måla, packa, flytta och städa. Eller tja, jag har packat rätt mycket för en par veckor tillbaka men det är ju fortfarande massa som ska packas. Dessutom gör min icke-anstränga-mig-graviditet inte det lättare. Eller att Melvin springer efter mig och drar ut allting ur lådorna jag packat och gnäller om att få leka med Carro och i lekparken och ute på gården och han vill cykla och läsa bok och och.. varför är jag bara inte två personer? Och nej, får ingen skötare eller hjälpreda eftersom att alla jobbar. 

Men HEJ! För att se nått positivt så börjar vi vara rätt så nära målet. Idag kommer flytthjälpen aka Johnnys bror och flyttlasset går ikväll! ÄNTLIGEN STADSBO IGEN! Aldrig mera ska jag flytta ut ur stan. Ska ta och bygga ett hus mitt på torget och bara älska allt buller och bång och betong! Stadstjej forever ❤️ 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar