söndag 7 maj 2017

Såå.. vad händer egentligen?

Mina sociala medier står rätt stilla. Facebook, instagram, bloggen och snapchat. Har inte tänkt på det förrän nu ikväll då jag kikade in i mitt fotobibliotek på mobilen. Har inte tagit en enda bild på typ två veckor! Och då tar jag vanligtvis 10 om dagen. Åtminstone. Orsaken till att det är så stilla? Tjaa.. det finns rätt många (stora) orsaker till det.


En orsak är jobb. Jag har jobbat två veckor på dagis. Då pratar vi fem dagar i veckan 7,5 timme per dag. Så mina dagar har gått åt till det och kvällarna till att umgås med Melvin. Hade några lediga dagar och då passade jag såklart på att umgås med mina älskade mamas. Det tråkigast med att jobba är alla mysiga playdates som jag och Melvin missar. Men som tur är kommer det ju komma miljontals playdates ännu eftersom att det ligger massa preggolicious i luften och alla är på mammaledigt/vårdledigt. Så bara att hålla ut med jobbandet!

(Bettis bild)

En annan orsak till min frånvaro är att jag ÄNTLIGEN orkar vara närvarande in real life! Av nån konstig orsak (lol) tog min hud en helomvändning och blev perfekt. Eller ja, några små sår i armvecken och väldigt torra armar men annars är den i toppskick! Inga kliiga nätter eller kvällar som sängliggandes! S.O F.U.C.K.I.N.G A.M.A.Z.I.N.G!!! Min energi börjar vara tillbaka (på ett sätt) och jag orkar sysselsätta mig och mina killar dagarna långa! Dessutom fick Melvin fnatt och började sova hela nätter och ända till kl 9(!!) så jaa, rätt så välbehövligt pga mina enorma trötthet som infinner sig.

Har verkligen glömd bort hur sjukt underbart det är att leva ett normalt liv! 


Såklart är det en hel massa andra spännande saker som pågår i vårt liv just nu. Melvin har fyllt två år (vilket minsann märks på hans beteende), jag påbörjade ett nytt år igår som 26 åring, vi har äääntligen börjat prata allvar om husköp/bygge och jaa en hel del annat som komma skall. SÅ över excited!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar