måndag 1 februari 2016

Bebislycka


Det är helt fantastiskt hur många i min omgivning som är gravid. Helt sjukt att flera av dem står mig dessutom väldigt nära. Som en av dem är min syster Sandra. Hon ska få bebis i augusti vilket betyder att jag ska bli MOSTER! Alltså jisses.. Jag har just vant mig vid "mamma" och nu ska jag bli "moster" oxå.


Sen min älskade Carro som väntar sitt andra barn. Vi kände ju inte varandra före Lo var ca 6 månader, så det ska bli underbart att nu få vara med under hennes andra graviditet och heja på henne sen då hon är på BB. Precis som hon gjorde för mig! <3 Dessutom kommer Lo att bli en super storasyster! Se bara själv hur gullig hon är med Melvin här <3


Så är ju oxå Paukku redan halvvägs i sin andra graviditet. Paukku har jag känd sen högstadiet men i nått skede gick vi skilda vägar. Nu då vi båda har barn har vi ju hittat tillbaka till varandra. Ska bli spännande att få vara med under hennes graviditet och sen få träffa hennes lilla nyfödda!

Idag fick jag dessutom veta att en av mina äldsta vänner äntligen är gravid! Oj ni sku bara veta hur glad och lycklig jag blev då hon berättade det för mig! <3 bara skrek av glädje haha! Hon är en sån person som man verkligen vill att ska få barn. Så glädjen är oerhört stor! Hon är oxå beräknad till augusti så mitt i allt får jag ett syskonbarn och en bästa-vän-bebis på samma dag! hehe, tänk va kul det sku va!


På ett sätt är det så konstigt att man kan vara så otroligt glad för någons skull och känna sån stor kärlek redan för den som växer i deras magar. Och ni baa "eeh okej.... Besatt much?" Nämen på riktigt. Det är härligt att få vara en av de som får veta en så stor sak först och sen dessutom vara med som stöd under deras graviditeter. Och ni ba "okej really, bäst vi spärrar in dig innan det sker nått opassande". Nää, ska nog uppföra mig och bara vara som stöd. Och sen eventuellt mysa och gosa overload med deras bebisar. Nope inte alltid lätt att vara mig eller med mig för den delen heller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar