lördag 5 december 2015

En bättre lördag


Att få vakna först halv 9 är nog så lyxigt! I alla fall i vårt hus. Och idag är en sån dag. Inte nog med det utan dagen blev allt lyxigare ju längre in på dagen vi kom.

Efter att vi morgonmyst, ätit frukost och lekt lite, blev Melvin trött igen. Han sov i vagnen, Johnny skottade snö och jag plockade på inomhus. Det är riktigt terapi för mig att få måra opå i huset utan att ha en bebis eller kar i fötterna.

Efter lunchen for vi sen in till stan för att äntligen köpa mig en ny telefon. Var så orolig över att min nuvarande telefon ger upp innan jag hinner få ny. Men som tur blev det inte så. Fick mig den jag vila ha och dessutom är det Johnny som stå för den. Lite som en julklapp fast ändå inte. Han är i alla fall snäll som fixade den till mig.


 På eftermiddagen kom mina systrar + ett bihang hit på middag. Jag och Johnny hade kokat ihop gris innerfilé med klyftpotatis och gräddsås +sallad. Jättegott och alla blev mätta och belåtna. Det är faktiskt jätte länge sen vi suttit runt samma bord bara vi syskon. Mysigt var det och hoppas det inte blir länge till nästa gång!


Ikväll har vi badat bastu. Jag, Johnny och Melvin. Melvin älskar bastu. Eller det där ljudet som kommer då man kastar på. Och han älskar såklart att bada i baljan oxå. Sen slockna Melvin som ett ljus och nu tänker jag och Johnny ha lite myspys och kolla Orange is the new black. En perfekt avslutning på en perfekt dag!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar