torsdag 2 juli 2015

Fullspäckad vecka

Ok.. Har haft nolltid att uppdatera. Vi har haft fullt upp hela veckan med att njuta av det fina vädret och att ställa inför dopet som är på lördag.

I tisdags kom Melvins mommo hit och sköta då jag och Johnny sku än en gång till Kokkola för att söka dopkläder till mig. Har gått igenom hundramiljoner butiker och i sista butiken hittade jag äntligen en söt klänning för endast 9,95€!! Vilket fynd alltså. Vi avslutade shoppingen med mat på Pedrinas.


Fuskade med vegetariska kosten och åt kyckling. Himmelskt gott!

Onsdagen kickade jag och Melvin igång med en kaffe på Skorpan med Carro, Lo, Paukku och Vanessa. Sen for jag vidare till Fredrika med Anna var vi satt och njöt av solen en bra stund. Efteråt for jag hem via och hämtade bilen och hunden och styrde kosan mot Johnnys villa i Vexala. Där var även Melvins faster och kusiner, två av farbröderna och fammo. Vi grillade och hade det skönt.
Väl hemma klabbade vi allihopa. huhu värmen tar nog alla krafter ur en. Men en mycket bra dag!


Melvin för första gången på gräset. Lo var med och tittade efter honom. <3


Det är så fint i Vexala!

Nå idag har det äntligen varit en lugnare dag! Vi fick besök av Kajsa och hennes söta valp Ares. Så vi satt i hundhagen, som vi har på vår bakgård, och kollade då våra hundar lekte. Fast int Chloe riktigt kom överens med valpen hehe. Men det gick bra ändå. När Johnny kom hem slocknade jag på soffan och kan säga att den powernappen verkligen behövdes.


Melvin vill helst ligga på magen. Min snupiduppa som utvecklas allt för fort <3

Imorgon blir det en lång dag! Hanna kommer från morgonen och sköter Melvin så jag får hämta tårtorna, köpa blommorna som ska planteras och handla resten som behövs inför dopet. Sen ska huset städas, mitt hår färgas och kläderna strykas. I nått skede ska jag hinna baka och plocka fram alla koppar, glas och annat som behövs. Håhå.. Det e mycke nuuu. Får väll skylla mig själv som lämnat allt till sista minuten....

Nå, det om det. Hoppas ni haft en super vecka!

Här somna Melvin ikväll! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar