måndag 17 oktober 2016

Återhämtning

Alltså.. jag har haft jätte svårt att återhämta mig från resan. Eller att komma tillbaka till vardagen ska man väll kalla det. First of all så är det ju 30 graders temperaturskillnad! Fatta vilken chock min kropp fick. Dessutom är det inte direkt mycket sol och det är mörkt då vi vaknar på morgonen. I Turkiet var jag omringad av minst 10 personer hela tiden och här hemma har jag max 2 personer. Jag klagar absolut inte på sällskapet här hemma men att liksom ha babbel, skratt och sjå runt en hela tiden och att sen komma till en relativt lugn miljö är faktiskt en stor skillnad. Nå, så småningom börjar resandet rinna av mig. Och det är trots allt skönt att vara hemma.

Men hur var egentligen resan då? Helt fantastisk! Hade knappt nån hemlängtan alls.
Såklart saknade jag både Melvin och Johnny men jag njöt verkligen av varje sekund.

Vi bodde på ett hotell som heter Villa Sunflower 1 och det låg ca 500m från "centrum" och 1km från stranden. Jag bodde tillsammans med en tjej från Sverige som jag jobbat med på Pedros och en bättre roomie kunde jag inte få. Hotellet var verkligen fint och rummen var fresha. På hotellet fanns restaurang, poolbar, tre pooler, spa och en market. Så om vi sku ha varit riktigt lata och bekväma sku vi inte ha behövt lämna hotellet en endaste gång.
Servicen i receptionen och baren var fantastisk men lite vimsiga var de på restaurang sidan. Maten var inte heller av bästa kvalité men nått smått till lunch fick vi i alla fall varje dag. Och med tanke på att jag betalade 84€ för 7 nätter så har jag inget att klaga på.




Sällskapet jag hade var verkligen av högsta kvalité om man säger så. Med tanke på att endast tre av alla 25 som var där är mina riktigt goda vänner och resten är endast bekanta så gick det jätte bra. Vi kom jätte bra överens och ingwn var sur/irriterad på någon. Det var ingwr fylledrama heller vilket vi nog alla hade förväntat oss eftersom vi var långt hemifrån och våra nära och kära. Vi höll verkligen ihop hela veckan. 10 av 10 stjärnor till sällskapet!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar